Ngauman Bear

Sayang Bear Terkini

NETWORKED BLOGS

Bear Archive

Perjalanan Bear

Loading...
3/23/2010
Salam sejahtera sume.....Hari ni dh hari selasa..Yayyyyyy


Dah 2 weeks kemurungan melanda diri ku ni..sbb nya akak aku kawin...sengal kan?? patutnya akak aku kawin aku gumbira. Tp aku sedih sbb aku dh xde kwn nk gadoh2...huhuhu Tengok barang2 akak aku kat umah tu leh wat aku sedih. Hahaha..tulah time angah(akak aku no 2) ade asyik nk gadoh n buli dia je..Skrg dia dh ade laki tggal la aku sengsorang...terasa seh sbb tggal aku sorg je pmpn yg xkawin lg...

Aduh terasa cepat tol mase berlalu, dh tua dh aku...Aku nk kawin cepat..B, cepat lah kumpul wit nk kawinnnn (hahaha,cam desperate seh)
Aku tengok gmbr wedding akak aku aku terasa gile nak kawin. org2 tua kata dh smapi seru lah tu, memg kene la cepat kawin..OMG, aku dh rancang tau nk tema ape time aku kawin nanti... (",) Tp tu sume rahsia. Kalo nk tau korg kene la tunggu la kad jemputan dr aku ya... Tengok la gmbar akak aku kat bawah ni tuk tatapan korg...Xberapa nk cntik sbb ni aku xedit langsung pn...Malas...biasa la, Aida pemalasssss..

Hahaha..ade aku kesah kalo aku malas....Tengok jelah gmbar2 kat bawah ni..
Ni la pelamin akak sy yg xbiasa2 je...



Barang2 hantaran sebelah pmpn...last minit touch up...



Keadaan bangsal yg berada between my house my grandparents house...Kalo makan pelam cicah petis kat bawah ni ptg2 adalah satu kenikmatan tau..di sapa angin sempoi manja...(",) Time ni nak masak sup tuk malam tu sbb ade special event. Tp ptg tu dugaan tul la sbb xde elektrik plak..Aduyai...dh ktorg kegelapan smpai la malam sblm ade nya event "Kuda Kepang"

Ni part yg paling best malam tu di mana ade persembahan kuda kepang...Sorry la video terlalu besar xleh nk upload. So korg tgk je la gmbr dia yg agak gelap ni..




Ni time ketua dia nk pulihkan budak yg dh gile meroyan tu...Malam ni performance dorg cam xbest sgt sbb 1 of their member meninggal xcident moto.

Ni plak gmbar mase barongan. Time ni dorang men2 ade hantu & ade harimau. Pastu ade la pmpn (watak je pmpn tp yg dalam nyer lelaki) Tergedik cam org tekinja... Kalo sempat nanti sy upload salah silah kuda kepang ni. Skrg xde mase la nk taip panjang2..Biasa la "PEMALAS"...hahaha

Ni adalah gmbar time angah lepas dh disolekkan mak andam. So amik peluang bergambar sebelum aku busy di panggil org rewang. Biasa la mak n ayah confirm duk depan je sambut tetamu. So tuan rumah yg ade tggal aku n kak long aku je...Habis sume org duk panggil "ude, plastik kat mane..Ude,pinggan cantik2 kat mane??" pening aku n kak long...

Ni lah keadaan beranda dapur (xtau nk panggil ape tempat ni, yg penting depan pintu dapur la) yg ramai ngan makcik2 yg merewang n "merewang" hahhaa..ade dua maksud ok

Sementara tu kat luar duk sibuk masak2 n merewang, kat dalam plak tuk Kadi tengah amik sign akak n ayah aku sblm angah di ijab kabulkan..
Cuak gile muka abg ngah aku...cam kelakar plak nk panggil abg ngah. Xpernah ade abg lah katakan. Kalo nk tengok lg gamabr kawin angah, g lah kat album agah kawin dalam FB saya...berlambak dalam tu.Hahaha


Dah sah leh la kiss... :'* heheh


Lepas habis nikah tu, ade sedikit majlis potong jambul anak buah ku yg dh "tuek" (dalam bahasa melayu nya 'tua') Umo dh nk masuk setahun pun.


Lepas habis potong jambul ank buah aku yg xberapa nak ade jambulnya tu, dorang pun click2 amik gambar la. Aku plak menyibuk g dapur sebab nak tengok org dapur prepare makan berdamai nyer lauk...Yummmy...aku suke part ni sbb leh rasa dulu makanan pengantin. Kire food tester la.

Busy dorang ni duk masak2 sesedap yg mungkin tuk raja sehari.

Mase sgt suntuk sbb budak2 kompang request nk awal. Rancang kul 2.30 ptg baru sanding, tp dorang nak kul 1.30 ptg plak. Gile awal, dengan kelam kabutnya mak andam make up, n org dapur pun bersiap dgn sepantas mungkin... Mak ucu saya sempat mengukir tembikai. Ade gaya chef la Mak Cu.

Sekejap je siap menyiap, tibe bunyi kompang kat luar....Pengantin laki2 dh smapi..Huhuhu


Org johor ni biasa nya banyak tol....

Tol pertama:

Tol ke dua:
Hah, pengsan la pihak laki2 kalo nk kawin ngan org johor ni. Eh, Mak Cu aku pun ade, sempat plak dia menyelit kat tepi tu. Hahaha...Tembikai tadi ntah ape cite agaknya.

Dah habis bayar tol, ape g...

Renjis2 di pilis,
di tepungi la tawar,
hai beras kunyit di tabur
di .....(sori xingat lirik)


Nak tau kenapa mereka melambai2....jeng..jeng..jeng...

Tu dia, ade tabur wit and gula2..hahaha. Aku xterlibat ok dalam mengutip2 gula2 and wit ni. Dh penat menabur wit n menepung tawar ni. Time makan berdamai la plak..Angah dah mengadu lapo.Bayangkan dari pg lepas nikah xmakan lgsung, hanya breakfast pg tu dlam kul 8 kalo xsilap. Kalo aku dh mengundang gastrik.


Tgk la pengantin makan xpandang kiri kanan dah. Xlayan dah org kiri kanan nk amik gambar...kebulur sgt la tu...

Dh kenyang pwot, so b'gambar time

Ni paling sadis skali...org sume dh kenyang and dah makan, tengah bergambar di dalam, aku keseorangan mencari mknan yg tinggal sikit je....Nilah nasib adik pengantin, busy sampai xsempat nak makan tau


Aduh penat lah. Malas2 aku pun akhirnya dapat gak aku upload entri yg pnjang berjela ni..K lah, update lg sok kalo de topik yg best2 ok.

Wasalam......

0 Sayang Bear:

Post a Comment

bear for me