Ngauman Bear

Sayang Bear Terkini

NETWORKED BLOGS

Bear Archive

Perjalanan Bear

Loading...
3/30/2010


Mesti korg teruja bile bace title post kali ni kan???Hehehe..

xcakap pun tau dah...tp ni tuk suami isteri ok,bukan tuk korg pakwe makwe. Kalo nk apply lepas kawin tu xpe. Sekarang just bace sebagai pedoman and ilmu selepas kawin ok, selepas kawin, selepas kawin...Nanti kang ade plak la org cakap aku mengajo orang bukan2..Ohh..tidak2, amaran telah dikeluarkan kan. So xde alasan tuk menuduh aku ngajo bukan2..Ape aku melalut ni..Erm tau dah xsabo nak tau kan ape fadhilatnya....jeng..jeng..jeng

Ahli perubatan mendapati bahwa berciuman baik untuk kesihatan (ni yg kene kawin cepat ni) hahaha (",) .Bercium itu bukan hanya membuat seseorang merasa senang, tapi juga efektif melawan banyak penyakit. Apa je fadhilat berciuman bagi kesihatan?

1. Berciuman dalam waktu yg lama boleh membantu sistem sirkulasi kita.Ketika berciuman, degupan jantung makin cepat hingga 110 degupan jantung seminit. Wah, kalo yg lemah jantung ni leh mati ni...

2. Setelah berciuman, paru-paru bekerja lebih keras. Kira-kira 60 tarikan nafas per minit, dibandingkan dalam nafas normal, hanya 20 kali tarikan nafas per minit. ini baik untuk mencegah sakit paru-paru.

3. Beberapa doktor gigi percaya, bahawa berciuman merupakan tindakan pencegahan gigi berlubang. Berciuman menstimulasi air liur yang boleh menghancurkan asam (ni taik gigi korg yg masam) yang menutupi gigi tu.

4. Berciuman yang berlangsung lebih dari 3 minit membantu kita melawan stress. Berciuman dalam waktu lama boleh menghancurkan hormon stress.lagi kelebihan berciuman .....hehehe!!

5. Pasangan yang memberi ciuman perpisahan setiap pagi kepada pasangan hidupnya rata-rata memiliki waktu 5 tahun lebih lama dari yang tidak melakukan rutin ini. Nak hidup lama so ape g si suami isteri bercium la pagi2 sebelum g keje tu ya...Kuikuikui!!!

6. Berciuman baik untuk mendorong kepercayaan diri. Membuat seseorang merasa dihargai dan memberi ketenangan diri.

7. Untuk yg berbadan gempal tu (perempuan), berciuman membakar kalori, 2-3 kalori per minit dan menggandakan tingkat metabolis. Ada yang mengatakan, bahwa dengan berciuman berghairah tiga kali per hari (setidaknya 20 saat per ciuman) boleh membantu menghilangkan berat badan. Gile xteruja korg????Xpyah nak g Slimming World. Cium pasangan korg je sudah, jimat wit..

8. Berciuman menggunakan setidaknya 30 otot wajah dan mencegah pipi kendur.Otot pipi yang menegang sebab ciuman yang bergairah mampu membantu kulit lebih halus dan meningkatkan peredaran darah.

9. Berciuman baik untuk jantung, menurunkan tekanan darah dan kolesterol.

10. Mereka yang sering berciuman jarang mendapat masalah perut.

11. Selama berciuman, antibiotik diproduksi tubuh dikeluarkan melalui air liur. Air liur juga dipercayai sebagai "anestetik" (aku pn xpham pe bende ni) yang membantu mengurangi sakit.

Selamat bercium-ciuman. ..hehehehe. . .sebarkan kepada org ramai, biar pasangan anda/kawan2 kita hubungan suami isteri jadi mesra gitu & x cari org lain.

P/S: Amaran keras...Ni tuk suami isteri je ok...

2 Sayang Bear:

.::WaNiE::. said... Reply To This Comment

no 5 hari2 amalkan

hehehehe

be@r-d0t said... Reply To This Comment

tetttt...dah kawin leh la...hehehe =P

semoga panjang umo wanie & husband...kekal hingga akhir hayat..aminnnn

Post a Comment

bear for me