Ngauman Bear

Sayang Bear Terkini

NETWORKED BLOGS

Bear Archive

Perjalanan Bear

Loading...
3/25/2010
Huh, sume org cakap aku dah gemuk. Tapi memg kenyataan pun yang aku dah gemuk...xde lak gambar lama and sekarang sebab memg xsuke amik gambar cam model dari kaki sampai la atas sebb tau aku bukan cam Hanis Zalikha yg cantik molek kalo nk amik gambar whole body. Oh no...balik kg ri tu sume org pun tegur aku dah gemuk. Kalo dah lebih 40 org cakap aku gemuk memg la aku gemokkkkkkkkkkkkkk... xsuke tol la. So, aku pun g la belek2 tips2 ringakas yg leh aku guna tuk kuruskan badan.

Favourite aku memg suke makan buah. Lunch hour pun memg aku makan buah dulu sbb aku tau makan buah leh wat kite kenyang sebb dia banyak serat, vitamin & minerals yg diperlukan tuk badan yg montel cam aku ni. Kalo korg nk join sama berdiet dengan cara yg sihat meh la follow panduan kat bawah ni...Insyaallah kalo di ikuti dgn diet leh dapat badan cam Hanis Zalikha or Nasya Aziz ni...

  • Makan buah sebanyak 5 hingga 9 potong sehari. Makan berpotong2 lagi bagus tau...hahaha
  • Memakan buah-buahan sebelum pengambilan nasi dapat mengurangkan nafsu makan. So amalkan la makan buah dulu confirm korg akan rasa nk makan nasi ckit je
  • Seeloknya, buah-buahan yang dimakan hendaklah dalam bentuk asal dan mentah. Ini adalah bagi mengekalkan zat asli yang terdapat di dalamnya. Pengambilan buah-buahan dalam bentuk jus juga baik. Kalo dh wat pie ke ape tu cam sama je kot xdiet sbb dh tambah gula la ape ntah lagi (aku xtau msak pie)...(",)
  • Kalo korg nak tau, tak suma buah-buahan mengandungi kadar lemak yang rendah. Kurangkan pengambilan buah-buahan seperti aprikot, zaitun dan kelapa kerana kandungan lemaknya yang tinggi.
  • Makan epal dan jambu sekurang-kurangnya 3 kali seminggu. Buah jambu sememangnya kaya dengan Vitamin C. Aku plak suke jambu air makan ngan petis. Tp xtau la petis tu elok ke x kalo di makan sbgai pencicah buah..nanti sy tanya pakar ya
  • Imbangi pengambilan buah dengan air putih iaitu minimum 2 liter sehari.
So, jadikan la selebriti pujaan anda sbgai idola tuk menguruskan badan. Jgn cari selebriti yg gempal plak sbgai idola, memg la xde maknenya leh kurus...Hahaha




2 Sayang Bear:

.::WaNiE::. said... Reply To This Comment

air 2 liter sehari

nangis

hahha

Aida a.k.a Beardot said... Reply To This Comment

cik wanie..awk tu xpyah la nk kuruskan badan..dh cukup kurus kot..

tp trseksa sebenarnya kalo kene minum air smpai 2litr kan

Post a Comment

bear for me